30 Eylül 2015 Çarşamba

Teddy Redmayne’e Merhaba Deyin

Gerçek Teddy Redmayne değil ama onun kadar tatlı

Film setinde olmanın hiçbir görkemli yanı yok

Burası çamur içinde, gürültülü ve o kadar kocaman ki bağımsızlığını ilan edecek. Kapalı ayakkabılar giymeniz, baret takmanız ve neon turuncusu reflektörlü yeleklerden geçirmeniz gerekiyor ve adımınızı attığınız her yer öylesine dehşet verici ki, nefes almayı unutabilirsiniz.

Bunları uydurdum.

Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar? seti maun ağacı ve patlamış mısır gibi kokuyor. Koku nereden geliyor bilmiyorum ama öyle. Burası yüzlerce insan, binlerce kostüm ve yüz binlerce aksesuarla dolu. Burada sıra sıra dizilmiş şapkalar, tamamlanmamış taş sokaklar ve 1950lerdeki Avrupa lokantalarına benzer kırmızı plastik tabureleri olan seyyar bir kafeterya var.

Bana kalırsa her bir ufak detay çok güzel.

İlk olarak, sette Teddy Redmayne adında bir köpek var. Eddie Redmayne* değil, Teddy Redmayne.

Paspal şey (sevimli bir kırma, muhtemelen teriyer kökenli) haftanın iki günü, şu an 49 model arabaları restore etmekle uğraşan sahibiyle birlikte işe geliyor. Bu minik köpek, hayatı boyunca ailesi ve arkadaşları tarafından ‘Ted’ olarak bilinmiş. İnsan dostu bu filmde işe başladığından bu yana ise filmin yıldızına atfen o artık ‘Teddy Redmayne’

Aynı şekilde, Teddy değil ama onun ruhunu oldukça yansıtıyor

Teddy Redmayne’in sahibi Alex, beni arabalarını görmeye götürüyor. Motor yağı lekeli elleriyle coşkulu bir jest yaparken ‘işte benim yavrular’ dedi. Arabalardan birinin kaputuna nazikçe vurdu, kaputu açıp 1920lerden bir motorun çalışma prensiplerini öylesine ayrıntılı anlattı ki, artık bir tamirci sayılır mıyım merak ediyorum. Kapıyı açıp sürücü koltuğuna oturdu – vakti gelince filmi izleyenlerin olacağı gibi, başka bir döneme seyahat etti. Sihir gibi.

Alex işine özenilesi bir tutkuyla bağlı olmakla kalmıyor. Bu işte dünyanın en iyisi. Setteki insanlarla konuştukça tekrar tekrar görüyorum ki; burada bulunan herkes çok özel.

Burada görev alan herkesin bir hikâyesi var keşke her birini anlatabilsem: taba rengi, eski dönem bir deri valizi cilalayan beyefendi; kusursuz hacmi elde edene kadar figüranlardan birinin saçına jöle sürmeye devam eden kadın; set kapalıyken dışarıda dolanıp, gelen kargoları mikrofonlu kulaklığıyla bildiren delikanlı. Beni alan şoför, ses teknisyeni, güvenlik görevlisi, fotoğrafçı, boom operatörü, makyaj sanatçısı, birinci, ikinci ve ikinci ikinci yönetmen asistanları. Öğle yemeğinde patates püresi servis eden yapılı adam, bir binayı yıkarken Destiny’s Child dinleyen inşaat işçileri.

Bir saniyeliğine bu filmin cadılar ve büyücüleri konu aldığını aklınızdan çıkarın. Yapım aşamasının her adımı sihirli. Büyülere, asalara, olağanüstü çilleri olan Oskar ödüllü aktörlere geçmeden önce sizi bu hikayelerle tanıştırmak istedim. Takipte kalın…

*18 Kasım 2016’da 3D formatında gösterime girmesi planlanan, çekimleri hala süren Fantastik Canavarlar Nelerdir, Nerede Bulunurlar? filminin başrol oyuncusu. Fantastik canavarlar hakkındaki, filme adını veren kitabın yazarı Newt Scamander rolünde. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder